Van Darwin, regen en regen, massage en Cullem

9 maart 2011 - Darwin, Australië

 

Eindelijk droog! Zittend op een bankje op de Esplanada van Darwin. Nooit gerealiseerd dat ik hier wel eens in het verkeerde jaargetijde zou kunnen zitten. But it is! De tropische regenbuien vallen af en aan. Dat maakt ook dat ik hier niet veel kan doen. Kakadoo en andere natuurparken zijn voor een groot gedeelte gesloten. Tours gaan niet door vanwege onbegaanbare wegen. Ik heb me daarom maar eens getrakteerd op een echte Chinese, full body massage van een uur. Het was heerlijk, maar af en toe lag ik de pijn weg te bijten. “To much?” vroeg de Chinese dame vriendelijk. “Nee, hoor....het zal wel ergens goed voor zijn”....Wel ik moet zeggen dat mijn schouders een stuk lager zitten nu, en mijn rimpels zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor zover ik die al had, want ik werd gisteravond nog op 35 jaar geschat. Ja ja! Ik moest mijn rijbewijs erbij halen en kon daarna mijn prijs, een Chardonnay, direct innen. Het was goed dat ik deze grote, joviale Nieuw-Zeelander tegenkwam, want ik zat er even doorheen. Het leven van de reizigster gaat niet altijd over rozen...In niet te verstaan Nieuw-Zeelands accent babbelde Cullem er lustig op los, zijn woorden af en toe kracht bijzettend met een flinke klap op mijn schouder. Ik heb weer lekker even hardop kunnen lachen!
 
Darwin is een leuke stad, met een gemoedelijke sfeer. Veel kroegjes en eettentjes en een moderne gezellige Wharf. Als het niet regent....Gisteren grote bizarre tunnels uit WOII bezocht. Deze werden na de oorlog gebruikt voor opslag van olie. Maar genoeg is genoeg, vanavond vlieg ik de zon tegemoet. Slaap een nacht in Adelaide en ga dan door naar Hahndorf, op 30 minuten afstand van Adelaide. Een van oorsprong Duitse settlement (Lutheriaans), wat ook nu nog Duits aandoet. Schijnt leuk te zijn heb ik me laten vertellen. Daar ga ik eens even bijkomen.
 
Wel lieve schatten,
take care, en veel liefs!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

5 Reacties

  1. jane:
    9 maart 2011
    wat de afstand betreft ben je al weer over de helft .Doe je dan derest in een rustiger tempo of ben je dan langer op een plek.? En troost na 2 heerlijke lente dagen is hier ook enige regen, enjoy.kus jane
  2. caroline:
    9 maart 2011
    Oke meisje! Zoek de zon op!
    Ik zie hem ook nu...en weet je wat het leuke is?
    Jij daar en ik aan de andere kant van de wereld en we kijken naar dezelfde zon!
    x
  3. Moon:
    9 maart 2011
    Ha, zusjes! Ja, ga weer richting zon, en minder plakkerige warmte. En dan wil ik het ook wat rustiger aan doen ja. Moet alleen nog een plekje vinden waar ik me helemaal lekker voel en waar het niet te duur is..
  4. wilma:
    10 maart 2011
    Ha Moon, ben helemaal bijgelezen, ben ook een stukje op vakantie dan!! Fijn te lezen dat het je goed gaat, hopelijk vind je een mooie plek om langer te kunnen zijn. Alle indrukken en hersenspinsels ook even laten zonnen...Groet!
  5. Eileen:
    10 maart 2011
    Heerlijk je verhalen te lezen, wat een avontuur; zie je al helemaal voor me. Nu lekker naar de zon en bijkomen en even wat rustiger aan doen (als dit lukt). Lieve groeten.