Van Darwin, regen en regen, massage en Cullem
9 maart 2011 - Darwin, Australië
Eindelijk droog! Zittend op een bankje op de Esplanada van Darwin. Nooit gerealiseerd dat ik hier wel eens in het verkeerde jaargetijde zou kunnen zitten. But it is! De tropische regenbuien vallen af en aan. Dat maakt ook dat ik hier niet veel kan doen. Kakadoo en andere natuurparken zijn voor een groot gedeelte gesloten. Tours gaan niet door vanwege onbegaanbare wegen. Ik heb me daarom maar eens getrakteerd op een echte Chinese, full body massage van een uur. Het was heerlijk, maar af en toe lag ik de pijn weg te bijten. “To much?” vroeg de Chinese dame vriendelijk. “Nee, hoor....het zal wel ergens goed voor zijn”....Wel ik moet zeggen dat mijn schouders een stuk lager zitten nu, en mijn rimpels zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor zover ik die al had, want ik werd gisteravond nog op 35 jaar geschat. Ja ja! Ik moest mijn rijbewijs erbij halen en kon daarna mijn prijs, een Chardonnay, direct innen. Het was goed dat ik deze grote, joviale Nieuw-Zeelander tegenkwam, want ik zat er even doorheen. Het leven van de reizigster gaat niet altijd over rozen...In niet te verstaan Nieuw-Zeelands accent babbelde Cullem er lustig op los, zijn woorden af en toe kracht bijzettend met een flinke klap op mijn schouder. Ik heb weer lekker even hardop kunnen lachen!
Darwin is een leuke stad, met een gemoedelijke sfeer. Veel kroegjes en eettentjes en een moderne gezellige Wharf. Als het niet regent....Gisteren grote bizarre tunnels uit WOII bezocht. Deze werden na de oorlog gebruikt voor opslag van olie. Maar genoeg is genoeg, vanavond vlieg ik de zon tegemoet. Slaap een nacht in Adelaide en ga dan door naar Hahndorf, op 30 minuten afstand van Adelaide. Een van oorsprong Duitse settlement (Lutheriaans), wat ook nu nog Duits aandoet. Schijnt leuk te zijn heb ik me laten vertellen. Daar ga ik eens even bijkomen.
Wel lieve schatten,
take care, en veel liefs!

Ik zie hem ook nu...en weet je wat het leuke is?
Jij daar en ik aan de andere kant van de wereld en we kijken naar dezelfde zon!
x