Einde Melbourne, start Great Ocean Road
13 februari 2011 - Lorne, Australië
In de trein van Melbourne naar Geelong. Een reis van ongeveer een uur door vlak land. In Geelong stap ik in de bus naar Lorne. Mijn eerste stukje Great Ocean Road. Melbourne was heerlijk. Aan deze stad heb ik mijn hart verpand. Je ziet nauwelijks politie, de mensen zijn relaxt het eten is geweldig. Federation Square is een heerlijke plek om te zitten en te observeren. Nieuwe architectuur tussen oude gebouwen. Gijs weet precies wat ik bedoel. Dat is wat ik nu vooral doe: observeren. Naar mensen kijken, see how things work. We kunnen veel van de Australiërs leren. Ze zijn zeer sociaal, vriendelijk en hulpvaardig. Als je op een kaart staat te kijken waar je naar toe moet, schieten ze je aan en komen je te hulp. Als je een praatje met iemand maakt is het steevast; "thanks for the conversation".
Langzaam wen ik aan het alleen reizen. Ben veel op mezelf maar voel me rustig, ondanks dat er veel in mijn hoofd gaande is. Alleen maar niet eenzaam, zoiets...Heb wel een lijntje naar huis nodig, dat merk ik wel. Ik heb daarom gezorgd voor een Broadband USB stick (klinkt beter dan Dongel. Bij dat woord heb ik heel andere associaties. Maar misschien ligt dat aan mijn dirty mind. Het kostte me een ochtend om het ding aan de praat te krijgen, maar ik kan nu wel makkelijker contact houden.
Lorne is een leuk plaatsje, met een mooi strand. Vanmiddag waren er surfwedstrijden. Ik slaap in een B&B Bribun. Een mooi, origineel oud pand. Engels ingericht, op ca 50 meter van het strand. Het weer is zonnig, maar niet heel erg warm. Maar mij hoor je niet klagen! Ben zo blij dat ik zon op mijn huid voel!
Ik zit nu in bar, mèt internet, en jullie moeten me eens achter een bak "chips" zien zitten! Voor een weeshuis! Ik beloof dat ik niet alles op zal eten.
Dank jullie wel voor alle leuke reacties! Het doet me goed!

Liefs uit nat/mistig/druilerig Leiden ;-)
Blij dat het goed met je gaat en dat je geniet van je omgeving.
ik vind het leuk om je op deze manier te volgen in je avontuur
Hier is het regenachtig dus je mist niets.
ik ga nu en beetje hardlopen
groeten van Robert
Baie lekker zoals je gaat langs de kust, maar waar eindigt het eigenlijk, die Great Ocean Drive? Wordt het een rondje AQustralie of stop je waar je met Gijs begonnen bent.
Wij beginnen dinsdag met een rondje Tuinroute en Karoo.
Veel plezier en maak je hoofd niet al te leeg.
Groet
Andre
Wat doe je het goed joh! Ik ben mega trots op je! Ik zie helemaal voor me hoe je daar gaat met je backpack en je kaart met het zonnetje op je bruine huid. Ik ben nu niet thuis, maar ga je mailen als ik dat wel weer ben. Voor nu stuur ik je boordevol liefde & kussen voor alle momenten dat je er een nodig hebt. Je bent geweldig, echt! En mijn hart maakt een sprongetje als ik lees hoe je dit allemaal zomaar doet.
Zoen.
Kon ik maar even zomaar een minuut of 15 meelopen. even knuffen, bijpraten, bijbruinen, en weer doorgaan.....
Volgende week de laatste week bij Ichthus: een bevrijding! . maar ook : hoe verder?
Altijd blij met jouw vriendschap,
Janny
Liefs, en dikke knuf van Ton en Gera